Програмиране с Python » Форуми » Задачи

за трета задача

(91 posts)

  1. Xekc
    Member

    Eeee... Не мисля, че ще се съгласи.... Най-малко поради простата причина, че това си е доста голямо подсказване...

    Posted 6 years ago #
  2. fn80017
    Member

    Posted 6 years ago #
  3. fn80017,

    Първо—какво има

    Posted 6 years ago #
  4. iwajlo
    Member

    казвате, че за функциите които започват с _ да не ги проверяваме.Това означава, ли че няма да има такива. т.е да не се грижим да ги пресяваме?

    Posted 6 years ago #
  5. Напълно е възможно да имате такива. Липсата на такива фунцкии липсва в списъка с факти, на които може да вярвате.

    Posted 6 years ago #
  6. exabyte
    Member

    всеки модул получава 1 точка за всяка функция в него, чието име започва с последните 3 символа на друга функция в същия модул. Ето пример за част от модул, която ни гарантира две точки по този параграф:

    s = "baba"
    def destroy(x, y):
    print "Destroyed."
    return 0
    def roy_keen(x, y):
    print "Babyboy."
    return 0
    def roy_boss(x, y):
    print "Holy-shmolly, that is tea!"
    return 0

    Ако в модула има функции desmroy, desvroy и desfroy, функциите roy_keen и roy_boss по една точка ли получават, или по три точки? :) Тоест, получават една точка за всяка функция, която завър

    Posted 6 years ago #
  7. В условието ясно си пи

    Posted 6 years ago #
  8. special666
    Member

    Хм,за какво ни трябва да сортираме първо низходящо по броя на цифрите и после по тангенсите при положение, че ако пуснем един sort на списъка от values на речника и после едно reverse се получава абсолютно същото? Нали?

    Posted 6 years ago #
  9. exabyte
    Member

    0 колко цифри има? 0 или 1?
    Тоест, 0 по-малко ли е от -1 (т.е. 0 цифри по-малко от 1 цифра), или -1 е по-малко от 0 (т.е. tan(-1°) е по-малко от tan(0°))?

    Posted 6 years ago #
  10. 0 има една цифра, -1 има една цифра. tan(-1°) < 0 = tan(0°)

    Posted 6 years ago #
  11. Tomba
    Member

    А аз искам да питам тия модули като параметри ли ще се подават на тая функция module_game?

    Posted 6 years ago #
  12. Хм,за какво ни трябва да сортираме първо низходящо по броя на цифрите и после по тангенсите при положение, че ако пуснем един sort на списъка от values на речника и после едно reverse се получава абсолютно същото? Нали?

    Е, да, ама нас ни интересуват ключовете на тези стойности, защото след това определящо е множеството от първите 6 ключа. Затова е важно какво точно се прави при равен брой цифри.

    Posted 6 years ago #
  13. special666
    Member

    Да,ама нали ако първо сортираме values, после го ревърснем и вземем първите 6 от values и им намерим ключовете и проверим дали те са търсените е пак същото?

    Posted 6 years ago #
  14. Това какво общо има с тангенса и вторичното сортиране?

    Posted 6 years ago #
  15. special666
    Member

    Добре, ако имаме речника {'Chapman': 11, 'Charlie': 99, 'GILLIAM': 102, 'Idle': 666, 'Jones': 883, 'Palin': 55, 'Cleese': 1101} какъв трябва да е сортираният списък от values?
    Няма ли да е {'Cleese': 1101,'Jones': 883,'Idle': 666,'GILLIAM': 102,'Charlie': 99,'Palin': 55,'Chapman': 11}?

    Posted 6 years ago #
  16. djv
    Member

    http://mathworld.wolfram.com/images/eps-gif/Tangent_701.gif
    @special
    Тангенс не е линейна функция и това, което горе казва

    Posted 6 years ago #
  17. special666, прочети си условието бавно и внимателно :-)
    Сортиране по брой на цифрите не означва сортиране по големина. Накратко—не, поредицата Cleese, Jones, Idle, GILLIAM, Charlie, Palin, Chapman не е правилната поредица. Правилната е Cleese, Jones, GILLIAM, Palin, Chapman, Charlie. Оставям не теб да разнищи

    Posted 6 years ago #
  18. Tomba,

    Да, като модули ще се предават, нали си е казано в условието.
    Ето ти примерно изпълнение:

    import m1
    import m2
    
    res = module_game(m1, m2)
    print "Module 1 has %d points, module 2 has %d." % res
    
    Posted 6 years ago #
  19. geo186
    Member

    Аре някой да се стегне и да спретне 2 хубави модула да ги даде на Стефан и Николай (проверяващите) и те да кажат какви са верните резултати от module_game, че иначе ме съмнява, че сума ти народ ще изгори. Знам, че не ви мързи, помислете само колко ще са ви благодарни всички! :)

    Posted 6 years ago #
  20. Shiro
    Member

    бах маа му ...

    >>> 4.3 - 3.3 == int(4.3 - 3.3)
    True
    >>> 4.5 - 3.5 == int(4.5 - 3.5)
    True
    >>> 4.8 - 3.8 == int(4.8 - 3.8)
    True
    >>> 4.9 - 3.9 == int(4.9 - 3.9)
    False
    Posted 6 years ago #
  21. iwajlo
    Member

    защото
    >>> 4.9-3.9
    1.0000000000000004
    >>> 4.8-3.8
    1.0
    а също и
    >>> 4.1-3.1
    0.99999999999999956

    Posted 6 years ago #
  22. Shiro
    Member

    Колко логично обяснение (:
    Сега ми стана ясно ... (:

    Не уе, аз не знам при подобно държание на float-овете какво да правя.
    @nb: аре да разясни

    Posted 6 years ago #
  23. BladealSlayer
    Member

    Shiro, "аре", след като сам знае

    Posted 6 years ago #
  24. kkk
    Member

    Гарантирано ли е ще има __call__() за това callable() дето ще го ползваме защото на мен за:
    >>> def destroy(x, y):
    print "Destroyed."
    return 0

    >>> callable(destroy(0,0))
    Destroyed.
    False
    както се вижда ми връща False а според мен трябва да мине и да върне true.

    Posted 6 years ago #
  25. Ти с какъв параметър вика

    Posted 6 years ago #
  26. Shiro
    Member

    @BladealSlayer: ти се опитва

    Posted 6 years ago #
  27. kkk
    Member

    Кой модул трябва да включа за tan

    >>> import math
    >>> tan(3)
    Traceback (most recent call last):
    File "<pyshell#42>", line 1, in <module>
    tan(3)
    NameError: name 'tan' is not defined

    извинявам се за този пост открих гре

    Posted 6 years ago #
  28. 31072
    Member

    Отново съгре

    Posted 6 years ago #
  29. BladealSlayer
    Member

    @Shiro:

    blade@moridin: ~/dev > cat floats.c
    #include <stdio.h>
    
    int main(int argc, char ** argv){
            double a, b;
            if (argc < 3){
                    printf("%d\n", argc);
                    return 1;
            }
            sscanf(argv[1], "%lf", &a);
            sscanf(argv[2], "%lf", &b);
            printf("%lf\n", a-b);
            printf("%d\n", a-b==1.0);
            return 0;
    }
    
    blade@moridin: ~/dev > gcc -o floats floats.c
    blade@moridin: ~/dev > ./floats 4.3 3.3
    1.000000
    1
    blade@moridin: ~/dev > ./floats 5.9 4.9
    1.000000
    1
    blade@moridin: ~/dev > ./floats 5.99 4.99
    1.000000
    1
    blade@moridin: ~/dev > ./floats 4.99 3.99
    1.000000
    1

    blade@moridin: ~/dev > ./floats 4.9 3.9
    1.000000
    0


    Няма да коментирам, щото да не се правя на интересен...

    Posted 6 years ago #
  30. 31072, не си съгре

    Posted 6 years ago #

RSS feed for this topic

Reply »

You must log in to post.